Benvolgudes famílies:
Avui ha tingut lloc la reunió amb les famílies del nivell dels vostres fills. Per si no heu pogut assistir-hi us adjuntem el guió de les informacions que haurem comentat durant la reunió. Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos al vostre tutor/a.
REUNIÓ DE PARES I MARES D’ALUMNES DE TERCER 2014-2015
1. SALUTACIÓ I
PRESENTACIÓ
1.1. Tutors de tercer: 3rA Abraham López i 3rB Marissol Mellado.
2. ORGANITZACIÓ
DEL CICLE
Equip de Cicle Mitjà
:
Abraham López, Marissol Mellado, Ana Fernández, Josefina Molina,
Jaume Torras, Irma de Arcos, Elisabet
Junyent.
Alumnes: 44 alumnes als Tercers (22 a 3rA i 22 a 3rB)
44 alumnes als Quarts (22 a 4tA i 22 a
4tB)
3. ORGANITZACIÓ DE
L’HORARI
3.1 Àrees i mestres
ÀREA
|
MESTRE/A
|
|
Llengua
Anglesa
|
Irma
de Arcos
|
|
Informàtica
|
Tutors
|
|
Educació Física
|
Bernat
Navarro
|
|
Coneixement
del Medi
|
Tutors
|
|
Llengua Catalana
|
Tutors,
Pilar i Jaume
|
|
Llengua Castellana
|
Elisabet
Junyent
|
|
Matemàtiques
|
Tutors
i Jaume
|
|
Música
|
Ester
Potrony
|
|
Visual
i Plàstica
|
Tutors
|
3.2 L’Educació Física: Cal portar roba, calçat adequat i mitjons de recanvi, així com una ampolleta d’aigua. També és adient que duguin el cabell recollit i que no portin joies.
3rA: Dilluns de 9:30 a 10:30h i divendres de 8:30 a 9:30h.
3rB: Dimarts d’11 a 12h i divendres de 9:30 a 10:30h.
3.3. Informàtica: Coneixement de les noves tecnologies.
Desdoblament de l’informàtica que permet treballar en grup més reduït.
(3rA) dijous de 12 a 13h. (3rB)
dijous d’11 a 12h.
3.4 Biblioteca: Un cop a la setmana es farà préstec gràcies a la col·laboració dels pares.
3.5 Educació Especial i reforços: S’atendran pel Jaume
(EE) i la Pilar (AA).
3.6 Horari entrevistes: dilluns de 13 a 14h i horari a convenir.
4. NOVETATS DEL
CURS.
4.1 Reforços i desdoblaments
Matemàtiques 2 sessions
setmanals.
Català 3 sessions
setmanals.
Desdoblament: Informàtica i Anglès Oral.
4.2 Importància de la lectura.
Continuarem dedicant dins l’horari escolar una estona a la lectura, mitjançant el llibre de lectures escollit.
A més a més continuarem amb el treball de la maleta viatgera, lectures preparades... és necessària la vostra col·laboració per al bon funcionament d’aquestes activitats.
4.3 Implantació de la LOMCE:
Les dues grans novetats són:
Les dues grans novetats són:
- La separació del Coneixement del medi (Natural
i Social).
-
Prova Diagnòstica.
4.4 Llibres de text:
Enguany treballarem amb dossiers, els
llibres de text són de consulta, no es poden guixar.
5. HÀBITS A
ASSOLIR I COL·LABORACIÓ ENTRE FAMÍLIA I ESCOLA
a) Assistència i puntualitat.
- Aconseguir que els nens i nenes
vinguin a l’escola puntualment.
- Avisar
per escrit o via telèfon al mestre sempre que l’alumne no pugui assistir a
l’escola o ho hagi de fer amb retard.
b) Hàbits d’higiene i salut. No anar a l’escola quan s’està malalt o si es
té polls.
Cal
portar un paquet de mocadors i tovalloletes. (se’n demanarà alguna més al llarg
del curs, si és necessari.
c) Ús dels lavabos i wàters: Intentar anar
al lavabo abans d’anar a l’escola i durant el pati, procurant que no afecti les
hores de classe.
d) Ús de la bata: Cal que la portin per les activitats plàstiques i es portarà a casa quan es cregui necessari.
e) Celebracions
d’aniversaris: Cal procurar no portar llaminadures. Si es fan festes particulars
no donar les invitacions dins de l’escola.
f) Ús de l’agenda: per als deures i per a les comunicacions.
- Cal
assegurar que cada dia portin l’agenda i que no la deixin ni a casa ni a
l’escola (dins de la motxilla).
- Fer-la
servir com a eina de comunicació entre família i escola.
- Organització
personal: Arxivador, carpeta amb separadors, carpeta senzilla (pels deures
i fulls informatius) i agenda.
h) Hàbits d’estudi: Controls i deures
Controls
Els nens/es han de començar a aprendre a estudiar. Nosaltres els ensenyarem tècniques d’estudi (mapes conceptuals, resums, esquemes, memòria visual...)
Amb l’ajuda dels pares i mestres progressivament agafaran l’hàbit.
Tingueu en compte que anirem fent controls normalment a final dels temes i que aquests, estaran anotats a l’agenda. Per tant és important que l’aneu mirant.
A més a més rebreu els controls corregits per anar veient els resultats i l’evolució dels aprenentatges. Cal retornar-los degudament signats.
Tingueu en compte que anirem fent controls normalment a final dels temes i que aquests, estaran anotats a l’agenda. Per tant és important que l’aneu mirant.
A més a més rebreu els controls corregits per anar veient els resultats i l’evolució dels aprenentatges. Cal retornar-los degudament signats.
Deures
- Bàsicament
seran feines per acabar o alguna tasca per repassar. Dependrà dels nens.
Els caps de setmana tindran deures fixos (amb alguna excepció ).
- Habitualment controlem que portin els deures i en els cas que no els duguin 3 vegades, avisem a casa mitjançant l’agenda.
- Col·laborar
amb els fills a l’hora de fer els deures i/o estudiar. Però no fer-los-hi.
- Assegurar-se
que tinguin un bon lloc per treballar (bona llum, sense soroll, sense
TV...)
i) Documentació a lliurar
- Fitxa
Alumne.
- Dades
físiques.
- Autorització
per al trasllat d’un alumne en cas d’urgència i absència dels pares. Autorització
de l’administració de paracetamol.
- Autorització
de sortides pel poble. Desplaçaments al pavelló municipal.
- Autorització
administració de medicaments.
- Recollida
germans petits.
- Previsió
assistència colònies.
SI CAL:
- Carta
de compromís.
- Autorització
AMPA.
6. INFORMACIONS ESCOLA
Recordeu
que per estar assabentats de les activitats educatives ho podeu fer a través
del blog, tríptic d’inici de curs i
l’informatiu de final de trimestre.
· Llibres
de text: Recordeu portar el lot de llibres el primer dia d’escola.
· Els
patinets han de quedar ben plegats al celobert i NO ES POT CIRCULAR AMB ELLS
DINS EL RECINTE escolar.
· Protocol
primers auxilis:
En cas de febre alta i que els pares o tutors legals no puguin venir a fer-se
càrrec, podran autoritzar-nos mentrestant a administrar PARACETAMOL .
7. SORTIDES I COLÒNIES.
a) Pagaments: No s’acceptarà cap pagament fora de termini...
b)
Sortides i colònies
1r.
trimestre: 23 d’octubre: Casa de les abelles(Sant Pere de Torelló)
2n.
trimestre: Dijous Llarder i sortides per l’entorn.
6 de
febrer: Taller artesanal al “Museu Paperer” de Capellades.
3r. trimestre: 1, 2 i 3 de juny: Colònies a “ El Xaloc” (Calders)
8. ACTIVITATS I
FESTES DE L’ESCOLA.
- Benvinguda.
- Castanyada.
- Santa
Cecília.
- Nadal.
- Carnestoltes.
- Setmana
Cultural.
- Sant
Jordi.
- Fi de curs.
- Fi de curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada